Tuesday, November 17, 2015

Moje iskustvo u dijaspori: priča peta--društveni život

Mnogi naši gastarbajteri se žale da je društveni život u inostranstvu oskudan i da ljudi previše jure za obavezama I novcem. Moje iskustvo je drugačije. Za mene, društveni život nije bio oskudan, ali je bio drugačiji nego u Srbiji. Naime, život u dijaspori mi je na neki način otvorio oči pred vlastitim snobizmom.

O čemu se radi? Prije dolaska u Kanadu bio sam student u Beogradu neke četiri godine, a prije toga sam pohađao kruševačku Gimnaziju. Na oba ta mjesta, okružio sam se ljudima koji su bili u određenom tinejdžerskom fazonu. Slušali smo alternativni rok, bili dio antimiloševićevske struje, i, htjeli mi to da priznamo ili ne, mislili da smo više kul od onih koji su u nekom drugom fazonu, kao što su folk, dens i slično.

U dijaspori je demografska slika drugačija nego na Balkanu. Prvo, ima nas mnogo manje nego u Srbiji pa tako ako u nekom gradu ima nekoliko hiljada Balkanaca, u najboljem slučaju možeš na stalnoj bazi da sretneš tri-četiri čovjeka koji su u rok fazonu. Drugo, čak i da nađeš nekoliko takvih ljudi, malo je vjerovatno da ćeš u tako maloj populaciji naći nekoga čije karakterne crte ti se sviđaju. Naprimjer, odmah po dolasku sam upoznao čovjeka koji je bio "stari roker," ali je bio sklon obmanama, prevarama i spletkama.

Ubrzo sam shvatio da je bitno okružiti se ljudima kvalitetnog karaktera, ma kakve im muzičke i ostale sklonosti bile. Tako je i bilo i to je bilo jedno od mojih najvrjednijih iskustava u dijaspori. Ubrzo sam uz njih naučio i kako se popravljaju auti, položio vozački ispit, išao s njima na "ekskurzije" u obližnje gradove, čuvao tajne i svoje tajne njima davao na čuvanje. Tih nekoliko godina, čini mi se, pružilo nam je svima priliku za odrastanje koju nismo dobili bježeći od raznih vojski i seleći se iz mjesta u mjesto u bivšoj nam domovini.

Sada, desetak godina kasnije, većina nas ima svoje porodice i društveni život smo uglavnom zamijenili porodičnim. Sada mi nije baš toliko ni jasno kad se porodični ljudi žale na nedostatak društvenog života. Kad god sam želio društveni život, nisam njime oskudjevao.

No comments:

Post a Comment