Saturday, July 27, 2013

Tri moja osvrta na gej paradu u Budvi


1. Agresija prema kome ili čemu, zašto?

Zanimljivo je koliko mržnje i bijesa postoji prema tim ljudima koje mi nazivamo gejevima, a da nikakav akt agresije nisu počinili. S druge strane, niko ne baca kamenje na provjerene kriminalce, nasilnike i pljačkaše. Zanima me zašto je to tako. Bez obzira na konkretan razlog, uglavnom se bijes javlja kao reakcija na vlastitu nemoć kontrolisanja svijeta oko sebe. Postavlja se onda pitanje: zašto neke ljude plaši činjenica da ne mogu da kontrolišu svijet oko sebe do te mjere da postaju nasilni?

2. Neženje bez djece u odbrani porodičnih vrijednosti

Nije li ironično da najagresivniji protivnici gej parada opravdavaju svoje nezadovoljstvo brigom za zaštitu porodičnih vrijednosti i nataliteta nacije, a isti ti agresivni protivnici gej parada su, najvećim dijelom, neženje bez djece. Ti mladići u dvadesetim i ranim tridesetim godinama života puni su energije koju strasno koriste za bacanje kamenja i ostalih predmeta na pripadnike gej parada.

Možda bi prikladna kazna za krivično djelo narušavanja javnog reda i mira i fizičkog nasrtanja na nenasilne osobe za ove "branioce porodičnih vrijednosti" bila oko godinu dana nekog rijaliti šoua u kome treba da pomažu samohranoj majci ili udovici u podizanju domaćinsva. Time bi se ovaj bogat izvor energije koji ovi mladići posjeduju, usmjerio ka proizvodnji materijalnih, a možda i duhvnih dobara umjesto što se sada usmjerava ka uništavanju dobara. 

3. Opravdavanje nasilja

Nasilje nije u redu, ali i ti gejevi, šta ima da paradiraju? Mnogi koriste ovakve rečenice. Ako mislite da nasilje stvarno nije u redu, onda se tu diskusija završava. Nasilje nije u redu i tačka. Ako za vas tu nije tačka i u istoj rčenici govorite o tome kako nema potrebe za paradiranjem, onda ste vi apologete (opravdavači) nasilja. Nasilje nije u redu, ali u ovom slučaju, po vama, možda malo i jeste u redu jer su gejevi svojom pojavom, kao, provocirali. Trebali su odmah znati gdje im je mjesto i ne izazivati vraga. Neki razmišljaju otprilike ovako: Šta on ima da paradira, evo ne paradiram ni ja. Da nije paradirao ne bi ni dobio batina. Ovo je mentalitet pokoravanja fizičkoj sili. A šta ako se sutra nekome ne svidi vaša frizura, način na koji govorite, način na koji se oblačite, način na koji bilo šta radite? Možda se nekome ne svidi uopšte vaše prisustvo na licu Zemlje. Da li to znači da treba da prestanete da postojite samo zato da biste izbjegli batine?
 
Nebitno je šta mi mislimo o paradiranju i gejevima, ali je vrlo bitno šta mislimo o nasilju koje se tamo desilo. Zamislite da neko ubije čovjeka koji vam nije baš nešto pretjerano simpatičan. Da li je za vašu ocjenu toga ubistva uopšte relevantno da li vam se ubijeni sviđao ili nije?

4 comments:

  1. često sam čuo da ljudi "razmišljaju" na taj način ("Nasilje nije u redu, ali i ti gejevi") i bez obzira na latentno opravdavanje nasilja ipak je velika razlika između takvog današnjeg razmišljanja i onog od pre par godina. kažem "razmišljaju", pošto takva kolektivna promena mišljenja u ovako kratkom periodu, ne može biti slučajna,nego samo nametnuta. opet,bez obzira na taj problem,ipak je takva promena razmišljanja prelazni oblik od pogrešnog ka ispravnom,a to je ipak najvažnije.

    ReplyDelete
  2. Vladimir MajstorovićSun Jul 28, 01:21:00 AM

    Predraže, po pitanju prve dve tačke se apsolutno slažemo i mogu samo da pohvalim jasnoću stavova koje si izneo. Kod treće tačke voleo bih da pročitaš jedan tekst iz 2009. U protekle 4 godine stvari su se dešavale apsolutno onako kako je tamo napisano. Raduje me da je tekst imao efekta. Pozdrav https://www.facebook.com/notes/vladimir-majstorovi%C4%87/sa-paradiranjem-se-po%C4%8Dinje-sa-terorom-se-zavr%C5%A1ava/119866637167

    ReplyDelete
  3. Pročitao sam tekst ali ne vidim kako on može dovesti do zaključka da naša etička ocjena nasilja nad bilo kime treba da bude na bilo koji način povezana sa našom subjektivnom ocjenom onoga nad kime je nasilje počinjeno. Moj zaključak je bio da te dvije ocjene nemaju nikakve veze jedna sa drugom.

    ReplyDelete
  4. Majstoroviću, članak je perfektan. Bravo!
    Potpuno se slažem i podržavam te.
    Svako ima pravo na svoju intimu i neka je zadrži u okvirima spavaće sobe.
    Ne mogu ni da zamislim kako bi izgledala parada sodomista, a uvek postoji mogućnost da i oni zatraže pravo na javno prikazivanje svojih ljubavnih afiniteta.
    Pozdrav Neša

    ReplyDelete